Changing Market Relationships in the Internet Age


Première édition

This essay attempts to structure a forward-looking approach to the evolving role of marketing in today's economy. Many organisations today recognize the need to become more market responsive in the global and interconnected market in which they... Lire la suite

This volume, which takes the form of an essay, attempts to structure a forward- looking approach to the evolving role of marketing in today's economy. Many organisations today recognize the need to become more market responsive in view of the growing complexity of the global and interconnected market in which they operate. Internet technology is resulting in an increasingly globalised market, with easier access to information, new market players and new forms of partnerships. It is also changing consumer behaviour and reinforcing the power of the market over business. It is creating virtual markets where consumers can find customized solutions to their problems which cut across traditional market boundaries. In this new environment, traditional market participants have changing roles, new market actors are emerging and competition is intensifying. To be successful, being customer-oriented is not enough. Business leaders have to review their strategic options and stengthen the market orientation of their enterprises to cope effectively with today’s highly competitive, multi-stakeholder market. The objective of this book is to revisit the concept of traditional marketing management and to analyse changing market relationships among market players and their impact on the key decisions of strategic and operational marketing.


Livre broché - 21,00 €
ePub - 13,99 €

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Spécifications


Éditeur
Presses universitaires de Louvain
Auteur
Jean-Jacques Lambin,
Collection
Hors collection (Presses universitaires de Louvain)
Langue
français
Catégorie (éditeur)
Gestion > Marketing et ventes
Catégorie (éditeur)
Gestion
BISAC Subject Heading
BUS043000 BUSINESS & ECONOMICS / Marketing
Code publique Onix
06 Professionnel et académique
CLIL (Version 2013-2019 )
3187 Marketing
Date de première publication du titre
01 janvier 2008
Subject Scheme Identifier Code
Classification thématique Thema: Ventes et marketing
Type d'ouvrage
Monographie

Livre broché


Date de publication
01 janvier 2008
ISBN-13
978-2-87463-119-1
Ampleur
Nombre de pages de contenu principal : 194
Code interne
78207
Format
16 x 24 x 1,1 cm
Poids
322 grammes
Prix
21,00 €
ONIX XML
Version 2.1, Version 3

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Trois questions au professeur Lambin

12 août 2008
Trois questions au professeur Jean-Jacques Lambin

— Qu'est-ce qui vous a décidé à écrire ce livre ?
— Je donne un cours de marketing avancé à l'Université de Milan, et il y a plusieurs années que je constate une convergence forte de quatre facteurs, de nature à modifier non seulement les relations de marché ou les attitudes de consommation mais la façon même de faire du marketing. Premièrement, la globalisation nous met en face d'un marché vraiment mondial. Ensuite, l'apparition d'Internet augmente presque à l'infini la possibilité des échanges et leur rapidité. Le développement durable, quant à lui, introduit de nouvelles valeurs dans les processus du marché. Enfin, il existe une spécificité européenne rendant à la fois complexe et potentiellement très performant le marketing des échanges entre 27 États qui diffèrent parfois du tout au tout sur les plans économique et culturel. Tous ces facteurs se renforcent mutuellement. J'en pointais déjà l'un ou l'autre lors de l'édition d'un livre précédent, Le Marketing stratégique, en 1986. Aujourd'hui, un renouvellement théorique s'imposait pour faire répondre la discipline à la réalité économique.

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